مدیرعامل شرکت ملی نفت:

از مطرح شدن رفع تحریم‌های نفتی در مذاکرات سوئیس خبر داد

دوشنبه 1 تير 1405
09:25
از مطرح شدن رفع تحریم‌های نفتی در مذاکرات سوئیس خبر داد
حمید بورد مدیرعامل شرکت ملی نفت که در ترکیب هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران به سوئیس سفر کرده است، گفت: موضوع رفع تحریم‌های نفتی و معافیت‌های مرتبط، در جریان گفت‌و‌گو‌ها پیگیری شد.

العالم - اقتصادی
به گزارش العالم :حمید بورد مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت:در روز‌های گذشته تقریباً نیمی از صادرات نفت یک ماه کشور به خارج از کشور صادر شده است و بعد از اجرای کامل تفاهمنامه صادرات به طور کامل ادامه خواهد یافت. در مرحله اول کشتی‌های ایرانی از خط فرضی محدود شده عبور کرده و به طرف مقاصد مورد نظر حرکت کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: در مذاکرات بحث سرمایه‌گذاری و رفع تحریم‌های نفتی به طور جدی پیگیری شده است و اصلاحاتی نیز در این زمینه به طرف آمریکایی پیشنهاد شده است که امیدوار هستیم بتوانیم آنها را اجرایی کنیم.

اعضای هیئت اعزامی ایران برای شرکت در این دور از گفت‌و‌گو‌ها در سوئیس محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت مذاکره‌کننده ایران، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه، علی باقری کنی، معاون بین‌الملل دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، حمید بورد، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، کاظم غریب‌آبادی، معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امورخارجه و اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت امور خارجه و هیئت مذاکره‌کننده ایران هستند.

0% ...

آخرین اخبار

مشاغل تازه زیر سایه جنگ؛ نبرد مردم غزه برای تأمین معاش در میان آوارها


تاکید ایران و روسیه بر خروج فوری نیروهای صهیونیستی از لبنان


اردوغان با پزشکیان درباره مذاکرات ایران-آمریکا


پیش‌بینی‌ها در منطقه... رئیس جمهور ایران فردا به اسلام آباد سفر می‌کند


لبنان پس از ژنو؛ بازتاب نقش ایران در تثبیت آتش‌بس لبنان و پیگیری خروج "اسرائیل" از این کشور


رئیس جمهوری :سیاست‌های تجاوزکارانه رژیم صهیونسیتی عامل ناامنی در منطقه است


صدای مادران داغدار میناب در شورای حقوق بشر؛ روایت یک مادر از رنج بازماندگان حمله به مدرسه شجره طیبه


لیبرمن: توافق بین آمریکا و ایران «بزرگترین فاجعه سیاسی» است


قالیباف به عمان رفت


حضور ۱۱ دانشگاه ایرانی در رتبه‌بندی کیو اس ۲۰۲۷